כאן נרשמים לניוזלטר של הבלוג "זיקוקי למידה"!

הצטרפו לניוזלטר וקבלו תוכן פרקטי על למידה ושיווק הלמידה בארגון.

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ "משווקים למידה"

תכנים קצרצרים ופרקטיים שיעזרו לכם לשווק ולקדם את הלמידה גם בתקופה הזו, וגם עדכונים על הדרכות ללא תשלום והטבות מעת לעת.

רוצים פגישה איתי במתנה?
אני מלווה אנשי וצוותי למידה בארגונים לבניית תהליכי למידה אפקטיביים ועדכניים באמצעות תוכניות יעוץ, ליווי והכשרה. 
אשמח להיפגש לחצי שעה מרוכזת באונליין כדי לברר ביחד לאן תרצו להגיע ואיך אוכל לעזור לכם להגיע לשם.
כתבו לי כאן, מבטיחה לחזור בהקדם. 

למה ממש (אבל ממש) כדאי לכם לפתוח בלוג פנים ארגוני

זמן קריאה: 3 דקות

בעוד שבוע יצוין ה-Blog Day, יום הבלוגים הבינלאומי, וחשבתי שזו הזדמנות מעולה לדבר אתכם על בלוגים. הרבה ארגונים מחזיקים בלוג חיצוני, ללקוחות, אבל לא הרבה מתחזקים בלוג פנים ארגוני, וחבל. כי בלוג הוא כלי מופלא ללמידה ולשיתוף בידע בתוך צוות, מחלקה או בארגון כולו. בפוסט אני מסבירה למה כדאי להקים בלוג פנים ארגוני, וגם מנפצת כמה מיתוסים שכיחים לגבי כתיבת בלוגים. 

לפני שנתחיל, ב-Blog Day נהוג לפרגן לבלוגים אחרים, אז אני מצרפת לכם
לינק לפוסט עם בלוגים מקצועיים בתחום הלמידה שאני אוהבת. אני ממליצה להיכנס ללפחות בלוג אחד או שניים שאתם לא מכירים, יש שם אחלה חומרים.

יאללה, מתחילים.

למה הכוונה ב"בלוג פנים ארגוני"?

בלוג פנים ארגוני הוא בלוג שחשוף אך ורק לעובדי הארגון ומיועד להם.
הבלוג "יושב" על פלטפורמה פנים-ארגונית, כמו פורטל ארגוני, רשת חברתית ארגונית, מערכת ניהול ידע וכו'. בעזרתו עובדים יכולים לשתף את שאר העובדים בארגון בידע המקצועי שלהם, בתובנות ובמחשבות, באירועים שחוו וכו'.

איך בלוג תורם לארגון?

  • הרבה פעמים, המידע הכי שימושי עבור עובדים הוא הניסיון של קולגה או עובד אחר בארגון שכבר התנסה ויש לו תובנות. כתיבת בלוג עוזרת להנגיש את המידע הזה ולהעביר אותו לאחרים. אפשר למשל לבקש ממתנדבים וותיקים בעמותה לשתף בטיפים ועיצות למתנדבים מתחילים, בסיפורי הצלחה, באתגרים שנתקלו בהם במהלך ההתנדבות ואיך התמודדו איתם. או לבקש מעובדים בצוות לשתף את חברי הצוות האחרים בפרויקטים, במקרי-בוחן (case studies) או בתכנים מקצועיים שלמדו (ספר, מאמר, בלוג, פודקאסט, כנסים והדרכות). 

  • המידע בבלוג מרוכז בצורה מסודרת במקום אחד ולא הולך לאיבוד. העובדים יכולים למצוא את התוכן שמעניין אותם בקלות וברגע שהם זקוקים לו, כי הבלוג כולל אפשרויות חיפוש כמו קטגוריות, תגיות וכו'.

  • בבלוג, העובדים הם שותפים מלאים ביצירת התוכן. הבלוג מעצים את העובדים, מאפשר להם מקום להביע את המקצועיות והיצירתיות שלהם, להתפתח וללמוד, וכך מגביר את תחושת השייכות והמחוברות (engagement) שלהם לארגון.   

 

איך בלוג תורם לעובד שכותב אותו?

פעם ידע היה נחשב למשהו שמחזיקים קרוב-קרוב ולא משתפים בו, כי "ידע זה כוח". נכון, יש עדיין אנשים שחושבים ככה. אבל היום רוב האנשים מבינים שזו חשיבה "של העולם הישן", וכשאתה משתף בידע ובניסיון שלך אתה לא רק תורם לאחרים אלא גם מקבל המון בחזרה:

מיצוב וחשיפה בארגון – אם העובד שכותב נותן ערך אמיתי ליתר העובדים, הוא נתפס כאוטוריטה מקצועית והופך לסוג של "סלב" בארגון.

פיתוח מקצועי ואישי –  פה אני יכולה להעיד באופן אישי, שהבלוג עוזר לי לשמור על עדכניות ומקצועיות, להיחשף לכלים, לתחומים ולאנשים חדשים. זה קורה כי הרבה פעמים, כדי לכתוב פוסט בבלוג יש צורך לחקור לעומק את הנושא, לקרוא מאמרים ומחקרים או לשוחח עם אנשים נוספים בתחום. וגם כי עצם תהליך הכתיבה הוא תהליך שמאפשר לך להפוך מחשבות למלים, לחשוב על הדברים ולעבד אותם ברמה גבוהה יותר. 

סיפוק והנאה – האמת שזה היה צריך להיות הסעיף הראשון, כי בשורה תחתונה, לכתוב בלוג זה כיף! האפשרות להביע דיעות ומחשבות, לקבל פידבקים אמיתיים מהקוראים, ולדעת שעזרת למישהו אחר- נותנת המון סיפוק ברמה האישית.

מיתוס 1#  ​

"אין לנו תקציב להרים בלוג"

בלוג פנים-ארגוני קל להטמיע גם בלי עזרה של אנשי מקצוע. אפשר לפרסם את הפוסטים באתר או בפורטל הארגוני, ואפשר גם להשתמש בפלטפורמת בלוגים ציבורית חינמית, כמו למשל זאת של WIX, שממש ידידותית ונוחה.

מיתוס 2#  

"אבל לא כל העובדים יודעים לכתוב…"

אז הרשו לי לנפץ לכם את המיתוס השכיח הזה – כל אחד יכול לכתוב בלוג!

ממש לא צריך להיות סופר או עורך לשוני, ולא נורא אם יש קצת שגיאות שפה, כי היופי בבלוג הוא שכותבים כמו שמדברים.

מה שכן, צריך להתחבר למדיום. יש כאלה שאוהבים להתבטא בכתיבה וזה בא להם יחסית בקלות, ולעומת זאת אחרים יעדיפו להקליט פודקאסטים או לצלם סרטוני וידאו קצרים (כמו סרטוני "How To"). אגב, אפשר לשלב סוגים שונים של תכנים בתוך הבלוג, ככה שכל אחד יכול לתרום תוכן בדרך שמתאימה לו.

מיתוס 3#  

"למי יש זמן לכתוב?"

משך הזמן תלוי במי שכותב ובנושא. פוסטים שמצריכים מחקר מקדים או הכנות (כמו צילום תמונות או סרטונים) יכולים לקחת גם כמה שעות טובות. אני אני חייבת להודות שאצלי הפוסטים הם בדרך-כלל ארוכים ומעמיקים, ולכן לוקח לי לא מעט זמן לכתוב כל פוסט. אבל זאת אני. אפשר גם להחליט שכותבים פוסטים קצרים יותר, או לשלב בין פוסטים ארוכים וקצרים.

אם כותבים בצוות, אפשר לחלק את הכתיבה בין חברי הצוות, ולהחליט למשל שפעם בשבועיים אחד העובדים מפרסם פוסט בבלוג. 

אפשר גם למשחק את הכתיבה, להכריז על "מרתון כתיבת פוסטים לבלוג" שבו כולם יושבים וכותבים באותו זמן, או לייצר תחרויות עם צ'ופרים קטנים (למשל- העובד שקיבל הכי הרבה לייקים או תגובות בחודש מסוים).

אבל הכי חשוב- לתכנן. לבנות תכנית פוסטים קדימה (מי כותב מה ומתי), כדי שהבלוג באמת יהיה "חי ונושם" לאורך זמן.

מה עוד חשוב לדעת?

פתיחת בלוג ארגוני היא תהליך שחשוב לדעת לתכנן ולנהל בצורה נכונה. למשל, כדאי לדעת שמעבר לכתיבת הפוסטים, חשוב לרתום את העובדים לכתיבה,  להפיץ את הפוסטים בארגון וכו'. אני מאמינה שבהמשך אכתוב על זה יותר כאן בבלוג.

ואם אתם שוקלים לפתוח בלוג בארגון שלכם, אשמח לסייע ולכוון כדי שההתחלה תהייה קלה ומוצלחת יותר.

אתם עדיין פה?


יאללה לכו תפתחו בלוג פנים-ארגוני  🙂

שתפו את הפוסט:

השמיים שלכם זקוקים לזיקוקים?

הצטרפו לבלוג וקבלו מידע עדכני,
טיפים מקוריים וכלים פרקטיים שישדרגו את תהליכי הלמידה שלכם בכל מסגרת משאבים.

אשלח לך עדכון על פוסטים חדשים פעמיים בחודש לכל היותר.
לעולם לא אעביר את המייל שלך לאחרים.
אפשר לצאת מהרשימה בכל זמן בלחיצת כפתור.

מי אני?

היי, שמי שירי דייטש.
למעלה מ-20 שנה אני עוזרת לאנשי וצוותי למידה בארגונים לבנות תהליכי למידה אפקטיביים ולהעצים את האימפקט של יחידת הלמידה בארגון. אני עושה זאת באמצעות תוכניות ייחודיות של יעוץ, ליווי והכשרה בגישה פרקטית, מותאמת-אישית ויסודית, שמביאות לעצמאות ולהצלחה לאורך זמן.

ההתמחות שלי היא שילוב עולם הלמידה הארגונית עם עולמות השיווק כדי להעלות את המודעות והמעורבות של עובדים בלמידה ולהטמיע תרבות למידה בארגון.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

גאנט לשיווק הלמידה
[חינם]

» לדעת בכל זמן אילו פעילויות למידה לשווק, באילו ערוצים ומתי, ולהיערך קדימה עם תחושת ודאות וביטחון.

» לרתום יותר עובדים ללמידה ולהשיג את המטרות שלכם בצורה מאוזנת לאורך השנה, מבלי להציף את העובדים בתיקשורים.

גאנט לשיווק הלמידה
[חינם]

» לדעת בכל זמן אילו פעילויות למידה לשווק, באילו ערוצים ומתי, ולהיערך קדימה עם תחושת ודאות וביטחון.

» לרתום יותר עובדים ללמידה ולהשיג את המטרות שלכם בצורה מאוזנת לאורך השנה, מבלי להציף את העובדים בתיקשורים.

דילוג לתוכן