כאן נרשמים לניוזלטר של הבלוג "זיקוקי למידה"!

הצטרפו לניוזלטר וקבלו תוכן פרקטי על למידה ושיווק הלמידה בארגון.

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ "משווקים למידה"

תכנים קצרצרים ופרקטיים שיעזרו לכם לשווק ולקדם את הלמידה גם בתקופה הזו, וגם עדכונים על הדרכות ללא תשלום והטבות מעת לעת.

רוצים פגישה איתי במתנה?
אני מלווה אנשי וצוותי למידה בארגונים לבניית תהליכי למידה אפקטיביים ועדכניים באמצעות תוכניות יעוץ, ליווי והכשרה. 
אשמח להיפגש לחצי שעה מרוכזת באונליין כדי לברר ביחד לאן תרצו להגיע ואיך אוכל לעזור לכם להגיע לשם.
כתבו לי כאן, מבטיחה לחזור בהקדם. 

ראיון עם אפרת מעטוף מ"כלים קטנים גדולים"

זמן קריאה: 5 דקות

כלים קטנים גדולים אפרת מעטוף

את אפרת מעטוף מהבלוג "כלים קטנים גדולים" אין צורך להציג. כמי שעוקבת כבר שנים אחרי האתר שלה, תמיד הסתקרנתי לדעת איך הכל התחיל, איך מתחזקים מאגר עצום כזה, איפה מוצאים כל כך הרבה כלים דיגיטליים… אז פניתי לאפרת והזמנתי אותה להיות האורחת הראשונה שלי בבלוג! גיליתי כמה עובדות מפתיעות ובעיקר גיליתי אדם מקסים ומרתק, שאפשר לקבל ממנו המון השראה אישית ומקצועית.

בקיצור, בלי ספוילרים- הנה הראיון המלא עם אפרת.

"כלים קטנים גדולים" במספרים​​

781 כלים דיגיטליים במאגר (ועוד מאות כלים "בקנה")
11 אלף מנויים רשומים לבלוג
120 אלף צופים בבלוג בממוצע בכל חודש

כולנו מכירים אותך כ"אמא" של אתר "כלים קטנים גדולים", אבל לא כולם יודעים שאת אדם עסוק. גלי לנו מה את עושה ביום יום?

אני אוהבת להיות עסוקה ולעשות כמה דברים במקביל.     
אני רעיה ליאיר המקסים והתומך, אמא לשני מתבגרים בכיתות ח' וי"א, שגם הם רצים כל היום בין התחייבויות. בקיצור, בית מאוד עסוק, ואנו כולנו נהנים מכך.

בצד המקצועי, אני מורה לפסיכולוגיה בבית החינוך "גאון הירדן דרכא". אני מלמדת תלמידים בכיתות י"א-י"ב ומגישה אותם לבגרות. אלו תלמידים בוגרים, שבוחרים ללמוד את המקצוע, כך שאני מאוד נהנית להיכנס לכיתה וללמד אותם.

בעשר השנים האחרונות, במקביל לכניסה שלי להוראה, התחלתי לעסוק בהדרכת תקשוב ופדגוגיה דיגיטלית למורים ולתלמידים. בתחילה במסגרות כמו קרן קרב, במסגרת תכנית שיטה ובתפקידי הדרכה במשרד החינוך – במזכירות הפדגוגית ובפיקוח על מדעי החברה.

לפני כ-5 שנים החלטתי להפוך להיות עצמאית. הקמתי את העסק שלי, שלמעשה צמח מתוך הבלוג, מתוך בקשות של קוראים. כך שהיום, בנוסף להוראה, אני עובדת במשרה מלאה בהנחיית הרצאות וקורסים מקוונים סינכרוניים וא-סינכרוניים וגם מקיימת הדרכות פנים אל-פנים.

חוץ מזה אני גם לומדת במסלול טכנולוגיות למידה, בסמינר הקיבוצים. שזה מבחינתי כיף אדיר – פעם בשבוע להיפגש עם אנשים שאוהבים את הנושא ומחפשים את דרכם בתחום. זה שונה ביחס למה שאני עושה בדרך כלל, כי לסמינר הקיבוצים אני לא מגיעה עם כובע של מי שאמורה להנחות ולהדריך, אלא ממקום של תלמידה. זה מפנה לי זמן להקשיב וללמוד את הצרכים והקשיים שעולים מהשטח.

איך נולד הרעיון להקים את מאגר הכלים הדיגיטליים?

​​​​בעצם לא התכוונתי ליצור בלוג לקהל הרחב. פשוט רציתי לייצר מקום שבו אוכל לאחסן מידע על הכלים שאני מדריכה עליהם, לקבוצת המורים הקטנה שעבדתי איתה באותה תקופה.

היה מדובר בקבוצה של כמה מאות מורים שהיו פזורים בכל רחבי הארץ ולכן עיקר העבודה שלי איתם היה באמצעות וובינרים, אימיילים וטלפונים. שמתי לב שאני נשאלת במייל שוב ושוב את אותן השאלות וחוזרת שוב ושוב על אותן התשובות… אז כדי לחסוך מעצמי את הצורך לשלוח שוב ושוב את אותם המדריכים וההסברים, וגם כדי שיהיה לי קל יותר לשלוף את המידע בשעת הצורך, החלטתי להקים אתר.

האמת היא, שבהתחלה אפילו לא חשבתי על האפשרות שמישהו ירצה לעקוב אחרי הבלוג הקטן שלי. אבל מהר מאוד הוא תפס תאוצה, ופתאום היו צפיות, בהתחלה של בודדים וכיום של אלפים בכל יום, ופתאום היו מנויים…

גלי לנו את הסוד שלך... איך את מוצאת את כל הכלים הללו?

​​בתחילה הייתי מחפשת, קוראת המון חומרים באנגלית, מנויה על המון המון אתרים ובלוגים וחברה בהמון קבוצות. וכשאני אומרת המון אני מתכוונת למאות קבוצות… משהו די מטורף אבל מהנה מאוד, וזה היה קצת קשה כי הרבה מהכלים לא תמכו בעברית.

בהמשך התחלתי לקבל הודעות ממדריכי תקשוב ופדגוגיה דיגיטלית, שהמליצו לי על כלים שהם התנסו בהם ואפילו שלחו אליי מדריכים שהם יצרו.

היום לשמחתי אני לא צריכה בכלל להתאמץ לחפש. הכל נשלח אליי. מפתחים מהארץ ומהעולם כבר זיהו את הבלוג ואני מקבלת המון פניות לסקר כלים שהם פיתחו. חשוב לי לציין שאני לא מפרסמת כלים לפני שאני בודקת אותם בעצמי.

"קהוט" זוכה אצלך כל שנה במקום הראשון ברשימת הכלים הפופולאריים ביותר - ובאמת אין אחד שלא מכיר והשתמש בו...  איך את מסבירה את ההצלחה המטורפת שלו?​​

אני חושבת שזה פשוט עניין של "יחסי ציבור טובים". מדובר בכלי פשוט וטוב. ויד המקרה גרמה לכך שהוא התפרסם בתקופה שבה כולם חיפשו משחק פשוט להפעלה. העובדה שהוא היה אחד הראשונים שאפשרו משחק של כל תלמידי הכיתה "הדליקה את כולם".

קצת אחריו פורסמו עוד כמה כלים דומים, אבל המנחים כבר התאהבו בפשטות ובצבעוניות שלו והדריכו עליו במקביל בהמון קורסים, כך שהאחרים קצת נזנחו.

מיקרו-למידה היא אחת המגמות החמות היום. כולם מסביב רוצים ללמוד וללמד קצר, מהר ו"עכשיו". אילו כלים את ממליצה לאנשי למידה להכיר בהקשר הזה?​​

כל הקורסים הא-סינכרוניים שלי בנויים על פי מאפייני המיקרו-למידה. אני לא אוהבת לציין שמות של כלים, כי מה שנכון היום עלול להשתנות מחר.

אבל שלוש משפחות כלים שחשוב להכיר בהקשר זה הם כלים ליצירת סרטוני סמן, כלים ליצירת סרטונים אינטראקטיביים וכלים ליצירת פודקאסטים.

כמובן שתוך-כדי ניתן לשלב גם כלים נוספים, אך אלו הם העיקריים.

יש כל כך הרבה כלים דיגיטליים היום. באיזה כלי את הכי אוהבת להשתמש בהדרכות שלך?​​

בשנים האחרונות מרבית ההדרכות פנים-אל-פנים שלי מלוות במצגות שמאפשרות להפעיל את הקהל, בדרך כלל של zeetings.

אך שוב, הכלי פחות חשוב, מה שחשוב אלו הצרכים שהוא עונה עליהם – במקרה הזה לשמור על הקשב של הקהל במהלך ההדרכות. 

​​מהי הטעות הכי שכיחה שאנשי למידה עושים כשהם משתמשים בכלים דיגיטליים?

​​הטעות הכי גדולה זה לחפש משהו מדליק… אני מקבלת בכל יום מיילים ממדריכים וממפתחי הדרכה שמחפשים כלי מדליק ומרשים, מבלי שהם מתייחסים למטרות, לתוכן ולאופי הלמידה.

במקרים כאלו אני מבקשת שיפרטו קודם מהו תוכן הפעילות ושיתארו לי את האופן שבו הם "מפנטזים" לקיים אותה. ולפי זה אני "תופרת" ביחד איתם את הפעילות.  

​​איך את לומדת ומעשירה את עצמך? מאיפה את מקבלת השראה?

​​אני מאזינה להמון הרצאות מקוונות, קוראת בלוגים מהארץ ומהעולם. אני גם משתדלת להשתתף בקורסים ובכנסים, אך לצערי הרבה פחות ממה שהייתי רוצה.

יש בדיחה בקרב מכריי, שאני לא הולכת לישון לפני שלמדתי משהו חדש. ואכן אני מקפידה כבר שנים ללמוד בכל יום כלי חדש או פונקציה חדשה בכלי. אני מאמינה שבעולם משתנה כמו שלנו, אסור לנו לנוח על זרי הדפנה. הידע שהיה מספק עבורי אתמול, לא יענה על כל צרכיי מחר.

מה הלאה? מה את מתכננת לנו?...

​​אני עובדת על כל כך הרבה דברים במקביל. אבל הכל אצלי מתחיל תמיד מצורך. הוובינרים שלי באו לענות על הצורך שלי להדריך אנשים בלי לנסוע מרחקים, מדגניה א' אל המרכז.

מאז שפתחתי את הקמפוס של "כלים קטנים גדולים" אני מרגישה שקיבלתי כנפיים ואני פשוט יכולה להגשים את כל מה שחלמתי עליו קודם. אני עסוקה כל הזמן בפיתוח תכני הדרכה חדשים לקורסים השונים שלי. ובקרוב ייפתחו עוד כמה קורסים חדשים ותכנים חדשים יתווספו לקורס הדגל – "מומחים בכלים קטנים גדולים".

מהו הדבר שאת הכי אוהבת בתחום העשייה שלך?

​​מבחינתי, העולם הזה של הפדגוגיה הדיגיטלית הוא גן שעשועים ענק. אני מרגישה סוג של טום הנקס בסרט "ביג" כשהוא מתקבל לעבודה בחנות הצעצועים…

אני מתרגשת בכל פעם מחדש כשאני מעבירה הרצאות והדרכות, כי אנשים בחרו לפנות זמן כדי להצטרף אליי ולעסוק איתי בדבר הזה שאני כל כך אוהבת, ולהתלהב איתי ביחד.

המיילים שמגיעים תמיד אחרי ההדרכות כל כך מרגשים אותי, כי אני מגלה שהצלחתי להדביק עוד מישהו בהתלהבות שלי ויש לי עכשיו עוד חבר בגן השעשועים הקטן שלי.

איזה כיף לפגוש אדם עם כל כך הרבה תשוקה ללמוד וללמד! 

תודה אפרת על שאפשרת לנו להכיר אותך ולהציץ אל מאחורי הקלעים של "כלים קטנים גדולים".

אתר "כלים קטנים גדולים"

עמוד הפייסבוק של הבלוג

קבוצת הפייסבוק של הבלוג

 

שתפו את הפוסט:

השמיים שלכם זקוקים לזיקוקים?

הצטרפו לבלוג וקבלו מידע עדכני,
טיפים מקוריים וכלים פרקטיים שישדרגו את תהליכי הלמידה שלכם בכל מסגרת משאבים.

אשלח לך עדכון על פוסטים חדשים פעמיים בחודש לכל היותר.
לעולם לא אעביר את המייל שלך לאחרים.
אפשר לצאת מהרשימה בכל זמן בלחיצת כפתור.

מי אני?

היי, שמי שירי דייטש.
למעלה מ-20 שנה אני עוזרת לאנשי וצוותי למידה בארגונים לבנות תהליכי למידה אפקטיביים ולהעצים את האימפקט של יחידת הלמידה בארגון. אני עושה זאת באמצעות תוכניות ייחודיות של יעוץ, ליווי והכשרה בגישה פרקטית, מותאמת-אישית ויסודית, שמביאות לעצמאות ולהצלחה לאורך זמן.

ההתמחות שלי היא שילוב עולם הלמידה הארגונית עם עולמות השיווק כדי להעלות את המודעות והמעורבות של עובדים בלמידה ולהטמיע תרבות למידה בארגון.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

גאנט לשיווק הלמידה
[חינם]

» לדעת בכל זמן אילו פעילויות למידה לשווק, באילו ערוצים ומתי, ולהיערך קדימה עם תחושת ודאות וביטחון.

» לרתום יותר עובדים ללמידה ולהשיג את המטרות שלכם בצורה מאוזנת לאורך השנה, מבלי להציף את העובדים בתיקשורים.

גאנט לשיווק הלמידה
[חינם]

» לדעת בכל זמן אילו פעילויות למידה לשווק, באילו ערוצים ומתי, ולהיערך קדימה עם תחושת ודאות וביטחון.

» לרתום יותר עובדים ללמידה ולהשיג את המטרות שלכם בצורה מאוזנת לאורך השנה, מבלי להציף את העובדים בתיקשורים.

דילוג לתוכן